Táborské nádraží

Co?

Klíčové je otevřít diskuzi o celkové podobě a využití oblasti nádraží, aby byla přívětivá pro občany i turisty. S rostoucím významem vlakového spojení ve směru Praha a České Budějovice vnímáme tuto oblast jako klíčovou rezervu v jinak již dokončené struktuře Nového města. V krátkodobém horizontu je zásadní zpřehlednit veřejný prostor jako atraktivní vstupní bránu do města ve spojení s Husovým parkem. Dlouhodobá koncepce by měla řešit rozvoj dopravního uzlu s navazujícími funkcemi: parkování, obchodní prostory i bydlení, to vše komplexně v prostoru „před“ i „za“ nádražím. Cílem je moderní propojení vlaku, autobusu a MHD a možnost přestupu „suchou nohou“, spolu s využitím souvisejících služeb. Pro příjemnější dojíždění do práce musí skvěle fungovat úschova kol a zavazadel, rychlé odbavení a velkorysejší čekárny.

Jak?

  • Chceme realizovat krátkodobé úpravy veřejného prostoru před nádražím, zahájit diskuzi o dlouhodobé koncepci prostoru nádraží, aktivně spolupracovat s Českými dráhami a Správou železniční dopravní cesty a následně vytvořit projekt a realizovat revitalizaci přednádražního prostoru.
  • Chceme zapojit více terénních pracovníků pro vymístění lidí bez domova z přednádražního prostoru.
  • Chceme realizovat legislativně možné postupy pro přemístění kolonie havranů do míst, kde nebudou rušit lidi.
  • Chceme zrušit „herny“ v okolí přednádražního prostoru.

Garant: Matouš Loskot, Karolína Koubová

Stezky propojující město s krajinou a příměstskými částmi

Co?

Zlepšíme podmínky pro cyklisty a pěší dokončením uceleného systému cyklopěších stezek vedoucích podél komunikací ven z města do přilehlých částí. Uvnitř města se budeme snažit rozšířit vyhrazené nebo ochranné cyklopruhy pro snazší cestování po městě.

Jak?

  • Zajistíme projektovou přípravu a výkup pozemků pro konkrétní stezky.
  • Umístíme stojany na kola před nákupními centry, veřejnými institucemi, restauracemi a dalšími podniky.
  • Zajistíme koncepční budování a rekonstrukci chodníků.

Garant: Karolína Koubová

Sídliště Nad Lužnicí – doprava

Co?

Lokalita sídliště trpí především svojí odlehlostí vůči zbytku města. Veškerá vybavenost je soustředěna v blízkosti centra a v obchodní zóně. Na rozlehlost a nedokončenost obchodní zóny doplácí především pěší a cyklisté, kterým je dnešní situace nejméně nakloněna, a to především kvůli vysokému rychlostnímu limitu 70 km/h na komunikaci kolem obchodní zóny směrem k Sídlišti nad Lužnicí, který vylučuje povrchový přechod, zastávku MHD nebo přítomnost cyklostezky. Řešením by bylo snížit rychlostní limit, a díky tomu realizovat kroky vstřícné k pěší, cyklistické či hromadné dopravě.

Jak?

  • Zahájíme diskuzi o nastavení rychlostních limitů v intravilánu s ohledem na zlepšení dopravní situace pro pěší a cyklisty.

Garant: Karolína Koubová

Zklidnění spodní části Žižkova náměstí

Co?

Chceme centrum města přátelské jak pro jeho obyvatele, zvláště děti, tak pro turisty. Jako místo, kterým můžete projít bez obav a bez uskakování před auty. Žižkovo náměstí v současnosti funguje pro automobilovou dopravu zcela zbytečně v režimu nedokonalého kruhového objezdu. V rámci posílení klidové oblasti je možné uzavřít průjezd spodní části náměstí a redukovat parkovací stání. Automobilová doprava a průjezd autobusů by zůstal zachován stávající v horní části náměstí.

Jak?

  • Prověříme možnosti protažení pěší zóny z Pražské ulice po celou spodní část Žižkova náměstí a vytvoření klidového prostoru bez aut.

Garant: Karolína Koubová, Lenka Greň

Město přátelské vůči chodcům

Co?

Aby občasné rádi využívali i jiné formy dopravy než auto, je zásadní zvýšit komfort pro pěší ve všech částech města. Pěší trasy a chodníky musí být bezpečné a pohodlné a okolí musí být pro chůzi zajímavé.

Jak?

  • Budeme zvyšovat počet přechodů pro chodce a míst pro přecházení.
  • Zlepšíme proporcionalitu mezi dobou pro přecházení a stání (dnes přecházení 5 s výjimečně 15 s oproti 60 s a více stání).
  • Při pronájmu podnikatelských prostor v majetku města budeme upřednostňovat obchody pro místní občany tak, abychom zachovali základní služby v obytných čtvrtích.

Garant: Karolína Koubová

Chytré město pro budoucnost

Co?

Budeme využívat chytré technologie tam, kde je to účelné a přináší to úspory a efektivnější využívání veřejného prostoru. Podpoříme rozvoj infrastruktury pro elektrokola a elektromobily.

Jak?

  • Prověříme možnosti sdílených forem dopravy ve městě (carsharing, sdílení kol) a jejich podpory formou vyhrazených parkovacích stání.
  • Chceme zobrazovat dynamické údaje o odjezdech autobusů na frekventovaných zastávkách MHD.
  • Budeme průběžně zapracovávat užitečné digitální technologie do procesů řízení města a vyhodnocovat jejich přínosnost.

Garant: Iveta Čierna