Zklidnění automobilové dopravy

Co?

Ulice v obytných zónách jsou stále zahlceny automobily. Sice se nám podařilo prosadit zákaz vjezdu tranzitní kamionové dopravy do severní části města, ale v jiných částech je doprava stále neúnosná. Většina dopravních opatření bohužel není v gesci samosprávy, tedy vedení města, ale musí je schválit nadřízené orgány v dopravě, jako je Silniční správní úřad, Jihočeský úřad, Ředitelství silnic a dálnic a hlavně Dopravní inspektorát policie ČR. Přesto jsou některé další úpravy možné a prosaditelné. 

Jak?
 

  • Budeme prosazovat vybudování druhé části obchvatu Vožická – I/19.
  • Budeme prosazovat vybudování spojky mezi Kauflandem a Tescem.
  • Budeme vyjednávat s Ředitelstvím silnic a dálnic o realizaci projektu obchvatu Všechova a Zárybničné Lhoty.
  • Přesuneme maximum osobní i nákladní automobilové dopravy na obchvaty a D3.
  • Chceme udržet výjimku v zákoně pro nezpoplatnění D3 v úseku mezi Čekanicemi a Měšicemi, který slouží zároveň jako městský obchvat.
  • Budeme dále zatraktivňovat MHD – snížení ceny, jízdné pro děti do patnácti let zdarma, rozšíření MHD tak, aby byla pohodlná a dokázala konkurovat osobní automobilové dopravě.
  • Chceme rekonstruovat ulice v intravilánu města a zajistit vhodná bezpečnostní dopravní opatření (Třebízského, Ústecká, Za Hřištěm, K Jordánu atd.).
  • Chceme omezit vjezd osobních automobilů do vybraných lokalit (Staré Město atd.).
  • Obnovíme práce na přípravě nízkoemisní zóny.

GARANTI: Michaela Petrová, Miloš Tuháček

 

Posílení městské hromadné dopravy

Co?

V současné chvíli je v některých oblastech parkování osobních automobilů klíčovým problémem, především na Sídlišti nad Lužnicí a v oblasti Starého a Nového Města, ale i na Pražském a Náchodském Sídlišti. Většina sídlišť byla projektována v době, kdy se počítalo s jedním autem na tři byty. Nikdo nemohl v osmdesátých letech počítat s tím, že jednou budou dvě auta na jeden byt. Nemyslíme si, že je to správně, ale je třeba adekvátně  reagovat na poptávku.

Jak?

  • Tábor potřebuje parkovací domy, resp. parkovací místa.
  • V současné době se projektuje parkovací dům na Sídlišti nad Lužnicí, kde je situace kritická. Chceme jeho dostavbu.
  • Chceme další odstavná parkoviště nebo parkovací domy na autobusovém nádraží a u bazénu.
  • Parkování na Starém Městě je problém, ale nevyřeší ho parkovací dům na místě bývalé synagogy u Pivovaru. Na Starém Městě mají parkovat rezidenti a znevýhodnění imobilní lidé. Chceme odstavná parkoviště a svoz elektrobusem do centra zdarma. Buďme sebevědomé město, jako jiná historická města. Náměstí nemusí vypadat jako parkoviště před supermarketem.

GARANTI: Michaela Petrová, Jakub Smrčka

 

Táborské nádraží

Co?

Klíčové je otevřít diskuzi o celkové podobě a využití oblasti nádraží, aby byla přívětivá pro občany i turisty. S rostoucím významem vlakového spojení ve směru Praha a České Budějovice vnímáme tuto oblast jako klíčovou rezervu v jinak již dokončené struktuře Nového Města. V krátkodobém horizontu je zásadní zpřehlednit veřejný prostor jako atraktivní vstupní bránu do města ve spojení s Husovým parkem. Dlouhodobá koncepce by měla řešit rozvoj dopravního uzlu s navazujícími funkcemi: parkování, obchodní prostory i bydlení, to vše komplexně v prostoru „před“ i „za“ nádražím. Cílem je moderní propojení vlaku, autobusu a MHD a možnost přestupu „suchou nohou“, spolu s využitím souvisejících služeb. Pro příjemnější dojíždění do práce musí skvěle fungovat úschova kol a zavazadel, rychlé odbavení a velkorysejší čekárny.

Jak?

  • Chceme realizovat  úpravy veřejného prostoru před nádražím, pokračovat v diskuzi o dlouhodobé koncepci prostoru nádraží, aktivně spolupracovat s Českými drahami a Správou železnic a následně vytvořit projekt a realizovat revitalizaci přednádražního prostoru.
  • Chceme posílit hlídky městské policie v tomto prostoru, protože se zde často setkávají skupiny lidí bez domova a gangy mladistvých. Zároveň chceme spolupracovat s romskými koordinátory města a neziskovými organizacemi, aby místo bylo klidnější a příjemnější.
  • Chceme zrušit herny v okolí přednádražního prostoru (stejně jako jinde).

GARANTI: Michaela Petrová

 

Chytré město pro budoucnost

Co?

Budeme využívat chytré technologie tam, kde je to účelné a přináší to úspory a efektivnější využívání veřejného prostoru. Podpoříme rozvoj infrastruktury pro elektrokola a elektromobily.

Jak?

  • Prověříme možnosti sdílených forem dopravy ve městě (carsharing, sdílení kol) a jejich podpory formou vyhrazených parkovacích stání.
  • Chceme zobrazovat dynamické údaje o odjezdech autobusů na frekventovaných zastávkách MHD.
  • Budeme průběžně zapracovávat užitečné digitální technologie do procesů řízení města a vyhodnocovat jejich přínosnost.

GARANTI: Iveta Čierna