Zklidnění automobilové dopravy

Co?

Ulice v obytných zónách jsou stále zahlceny automobily. Sice se nám podařilo prosadit zákaz vjezdu tranzitní kamionové dopravy do severní části města, ale v jiných částech je doprava stále neúnosná. Většina dopravních opatření bohužel není v gesci samosprávy, tedy vedení města, ale musí je schválit nadřízené orgány v dopravě, jako je Silniční správní úřad, Jihočeský úřad, Ředitelství silnic a dálnic a hlavně Dopravní inspektorát policie ČR. Přesto jsou některé další úpravy možné a prosaditelné. 

Jak?
 

  • Budeme prosazovat vybudování druhé části obchvatu Vožická – I/19.
  • Budeme prosazovat vybudování spojky mezi Kauflandem a Tescem.
  • Budeme vyjednávat s Ředitelstvím silnic a dálnic o realizaci projektu obchvatu Všechova a Zárybničné Lhoty.
  • Přesuneme maximum osobní i nákladní automobilové dopravy na obchvaty a D3.
  • Chceme udržet výjimku v zákoně pro nezpoplatnění D3 v úseku mezi Čekanicemi a Měšicemi, který slouží zároveň jako městský obchvat.
  • Budeme dále zatraktivňovat MHD – snížení ceny, jízdné pro děti do patnácti let zdarma, rozšíření MHD tak, aby byla pohodlná a dokázala konkurovat osobní automobilové dopravě.
  • Chceme rekonstruovat ulice v intravilánu města a zajistit vhodná bezpečnostní dopravní opatření (Třebízského, Ústecká, Za Hřištěm, K Jordánu atd.).
  • Chceme omezit vjezd osobních automobilů do vybraných lokalit (Staré Město atd.).
  • Obnovíme práce na přípravě nízkoemisní zóny.

GARANTI: Michaela Petrová, Miloš Tuháček

 

Parkování

Co?

V současné chvíli je v některých oblastech parkování osobních automobilů klíčovým problémem, především na Sídlišti nad Lužnicí a v oblasti Starého a Nového města. Je potřeba schválit již vypracovanou koncepci parkování a postupně jednotlivé projekty realizovat.

Jak?

  • Podle vypracované koncepce chceme na Sídlišti nad Lužnicí získávat pozemky, které nejsou ve vlastnictví města, a realizovat parkovací plochy.
  • S ohledem na finanční možnosti chceme vybudovat alespoň jeden parkovací dům typu „lehké konstrukce“.
  • V souvislosti s rekonstrukcí plaveckého stadionu chceme upravit parkoviště před ním a v jeho okolí a zkapacitnit sportovní zařízení v této oblasti.
  • Chceme najít vhodné místo a realizovat parkovací dům pro oblast Starého města tak, aby mohl být vjezd automobilové dopravy na Staré město omezen.
  • V rámci úpravy přednádražního prostoru chceme hledat další možná parkovací místa.

Garant: Michaela Petrová

Táborské nádraží

Co?

Klíčové je otevřít diskuzi o celkové podobě a využití oblasti nádraží, aby byla přívětivá pro občany i turisty. S rostoucím významem vlakového spojení ve směru Praha a České Budějovice vnímáme tuto oblast jako klíčovou rezervu v jinak již dokončené struktuře Nového Města. V krátkodobém horizontu je zásadní zpřehlednit veřejný prostor jako atraktivní vstupní bránu do města ve spojení s Husovým parkem. Dlouhodobá koncepce by měla řešit rozvoj dopravního uzlu s navazujícími funkcemi: parkování, obchodní prostory i bydlení, to vše komplexně v prostoru „před“ i „za“ nádražím. Cílem je moderní propojení vlaku, autobusu a MHD a možnost přestupu „suchou nohou“, spolu s využitím souvisejících služeb. Pro příjemnější dojíždění do práce musí skvěle fungovat úschova kol a zavazadel, rychlé odbavení a velkorysejší čekárny.

Jak?

  • Chceme realizovat  úpravy veřejného prostoru před nádražím, pokračovat v diskuzi o dlouhodobé koncepci prostoru nádraží, aktivně spolupracovat s Českými drahami a Správou železnic a následně vytvořit projekt a realizovat revitalizaci přednádražního prostoru.
  • Chceme posílit hlídky městské policie v tomto prostoru, protože se zde často setkávají skupiny lidí bez domova a gangy mladistvých. Zároveň chceme spolupracovat s romskými koordinátory města a neziskovými organizacemi, aby místo bylo klidnější a příjemnější.
  • Chceme zrušit herny v okolí přednádražního prostoru (stejně jako jinde).

GARANTI: Michaela Petrová

 

Sídliště Nad Lužnicí – veřejný prostor

Co?

Sídliště Nad Lužnicí si jako největší táborské sídliště zaslouží náležitou pozornost. Je potřeba jeho prostředí modernizovat, udělat přívětivější a bezpečnější pro jeho obyvatele. Pojďme splatit dluh z minulosti, se kterým se dodnes musí tato městská část potýkat. Udělejme ze sídliště čtvrť, na kterou můžeme být hrdí.

Jak?

Bezpečnost

  • Zasadíme se o zřízení služebny městské policie.
  • Prověříme možnost zavést ve vytipovaných městských domech kamerový systém.
  • Posílíme hlídky městské policie.

 Doprava

  • Zajistíme vybudování nových parkovacích míst se zastoupením dobíjecích místo pro elektromobily.
  • Budeme hledat cesty k dokončení dopravního propojení Tesco – Kaufland.
  • Zajistíme vybudování bezpečného propojení Sídliště nad Lužnicí – Kopeček pro chodce a cyklisty.

 Městské byty a domy

  • Budeme pokračovat v modernizaci bytového fondu.
  • Posílíme kamerový systém ve veřejném prostoru.
  • Zajistíme využití vhodných střech pro vybudování zelených střech nebo osazení solárními panely.

Veřejný prostor

  • Budeme pokračovat a urychlíme průběh započaté rekonstrukce a humanizace veřejného prostoru SNL.
  • Zajistíme doplnění mobiliáře veřejných hřišť a laviček.
  • Opravíme a rozšíříme sportoviště v areálu Komora (např. skatepark, pumptrack, rekonstrukce běžeckého oválu a hřišť v jeho blízkosti, vybudování „náplavky“ s přístupem k vodě a veřejnými grilovacími spoty…).
  • Doplníme lavičky podél oblíbené bruslařské trasy Komora – Křižíkova elektrárna.
  • Budeme dále sázet stromy a rozšiřovat květinové trvalkové pásy a rozumně kosit trávu.

Budova bývalé 8. ZŠ ve Světlogorské ulici

  • Chceme opravit a rekonstruovat budovu a plně ji využít pro městské potřeby – kulturní a společenské centrum.
  • Nově upravený objekt hodláme využít pro spolky (Cheiron, důchodci, zájmové kroužky…)
  • Společně s budovou upravíme také její okolí a oživíme prostor bývalých tribun.

GARANTI:  Michal Krejči, Karel Novák, Jakub Smrčka

 

Zklidnění spodní části Žižkova náměstí

Co?

Chceme centrum města přátelské jak pro jeho obyvatele, zvláště děti, tak pro turisty. Jako místo, kterým můžete projít bez obav a bez uskakování před auty. Žižkovo náměstí v současnosti funguje pro automobilovou dopravu zcela zbytečně v režimu nedokonalého kruhového objezdu. V rámci posílení klidové oblasti je možné uzavřít průjezd spodní části náměstí a redukovat parkovací stání. Automobilová doprava a průjezd autobusů by zůstal zachován stávající v horní části náměstí.

Jak?

  • Prověříme možnosti protažení pěší zóny z Pražské ulice po celou spodní část Žižkova náměstí a vytvoření klidového prostoru bez aut.

GARANTI: Jakub Smrčka

 

Chytré město pro budoucnost

Co?

Budeme využívat chytré technologie tam, kde je to účelné a přináší to úspory a efektivnější využívání veřejného prostoru. Podpoříme rozvoj infrastruktury pro elektrokola a elektromobily.

Jak?

  • Prověříme možnosti sdílených forem dopravy ve městě (carsharing, sdílení kol) a jejich podpory formou vyhrazených parkovacích stání.
  • Chceme zobrazovat dynamické údaje o odjezdech autobusů na frekventovaných zastávkách MHD.
  • Budeme průběžně zapracovávat užitečné digitální technologie do procesů řízení města a vyhodnocovat jejich přínosnost.

GARANTI: Iveta Čierna